maandag 9 december 2013

Serious Request 2013/ Noorse Kersthartjes

Dit jaar staat het Glazenhuis voor 3FM Serious Request in Leeuwarden. Op alle scholen en vele andere instanties word geld ingezameld voor dit evenement. Zo wordt er ook op de school van mijn dochter volgende week een Kerstmarkt gehouden tenbate van Serious Request. De Kinderen mogen eigen spulletjes verkopen en het geld daarvan wordt ingezameld.
Dochter heeft al samen met een klasgenootje leuke glazen potjes met glasverf versiert. Nu kwam ik op het idee om leuke Noorse Kersthartjes van vilt in elkaar te maken en die mag Dochter dan ook verkopen.
Van mijn beste vriendin (die ook in Noorwegen heeft gewoont ) heb ik sjablonen gekregen voor de hartjes . We hebben samen voor een aantal weken terug een workshop Noorse kersthartjes gegeven voor kinderen in de plaatselijke Kerk. Dit was een groot succes.
Het inelkaar vlechten heb ik nu flink onder de knie dus Hup kom maar op voor Serious Request!


Dit jaar heb ik weer een Scandinavisch getinte Kerstboom. En natuurlijk hangen er al Noorse Kersthartjes voor het raam.
Ik vond op Pinterest nog een leuke collage met Scandinavische Kerstspulletjes.
Ik wens iedereen Fijne Feestdagen. Op z'n Scandinavisch: GOD JUL
                                                   
                                                                   




1 opmerking:

Zelfgemaakt! zei

Wat leuk die hartjes.
Het lijkt heel eenvoudig...
Mooie kerstboom.
Wij vieren de 17e eerst dochters verjaardag(zolang ze nog de basisschoolleeftijd heeft), de dag daarna komt de kerstboom er pas in.